KMB
KUNDENS KRAV
Behov for en clutch for å engasjere/utkoble thrust-propulsjonssystemet plassert mellom dieselmotoren og thrust-girkassen. Høyt dreiemoment med små dimensjoner og hydraulisk operasjon. Selvstendig versjon, noe som betyr utenfor thrust-girkassen. Monteringsposisjon i maskinrommet eller "på dekk" også. "Coming-Home" funksjon i nødstilfeller.
Løsning
En hydraulisk operert clutch med høy effekt tetthet, et kompakt design og en selvstendig løsning. Et konseptdesign av en hydraulisk operert multi-disc clutch (KMB...THC) basert på våre godkjente KMB clutcher som tilbyr forbehandling mot korrosjonsbeskyttelse for "på dekk" installasjon. Den nye KMB...THC er designet for thrust-applikasjoner, hvor en clutch med pålitelig sikker dreiemomentoverføring er nødvendig. Nødvendig bryterenhet for "coming-home", radiell arrangement med bolter for å tillate manuell innkobling/utkobling av clutchen ved eventuell feil på trykkforsyningen.
Bruksområde KMB
THC-serien er designet for bruk i thrust-propulsjonssystemer over hele verden. Ulike størrelser er tilgjengelige. Clutchen er plassert mellom dieselmotoren og girkassen.
Fordeler inkluderer:
- Ingen intern oljekjøling nødvendig.
- Clutchhus på lagre for applikasjoner utenfor girene.
- Clutch i beskyttet lukket hus.
- Direkte tilkobling, f.eks. av en PTO.